طرز تهیه چای ماسالا با شیر با آب جوش در خانه ساده و سریع

تفریحی
تفریحی
طرز تهیه چای ماسالا با شیر با آب جوش در خانه ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 27 دی 1401 ز : 14:25 | +

طرز تهیه چای ماسالا با شیر

طرز تهیه چای ماسالا با شیر نی نی سایت طرز تهیه چای ماسالا فوری طرز تهیه چای ماسالا با شیر با دستگاه اسپرسو طرز تهیه چای ماسالا با پودر آماده طرز تهیه چای ماسالا با شیر خشک طرز تهیه چای ماسالا اصل هندی چای ماسالا با شیر برای سرماخوردگی طرز تهیه چای ماسالا در کافی شاپ

طرز تهیه چای ماسالا با شیر چای فوق العاده پرخاصیت و خوش عطر، این چای طرفداران زیادی در دنیا دارد و به راحتی می توانید آن را در منزل تهیه کنید و از خوردن چای در کنار خانواده لذت ببرید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چای ماسالا با شیر در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم برای تهیه چای
پودر هل ۱/۲ق چ
دانه میخک ۲عدد
دانه فلفل سیاه ۲عدد
چوب دارچین دو تکه
پودر دارچین ۱/۲ق چ
رازیانه ۱/۲ق چ
زنجبیل ۱/۲ق چ
چای سیاه ایرانی ۱ق م
آب ۲/۳ لیوان
شیر ۲/۳ لیوان

طرز تهیه چای ماسالا با شیر

 
 

مرحله اول

تمام مواد را که شامل دانه های هل و میخک میشود را با هم مخلوط کنید سپس با آن دانه های فلفل سیاه و چوب دارچین و پودر دارچین را اضافه کنید. به این مواد رازیانه و زنجبیل و آب را هم اضافه کنید.

 
 

مرحله دوم

مواد را درون قابلمه ریخته و روی حرارت زیاد قرار دهید و صبر کنید تا شروع به جوشیدن کند. هنگامی که جوشید حرارت را کم کنید و مواد را هم بزنید. صبر کنید تا آرام آرام برای مدت زمان ۱۰ دقیقه بجوشد.

 
 

مرحله سوم

بعد از گذشت این زمان چای را اضافه کنید و اجازه دهید تا برای چهار دقیقه دیگر بجوشد. شیر را به صورت جداگانه گرم کنید، بعد از ۴ دقیقه مواد را از صافی رد کنید و درون فرنچ پرس بریزید.

 
 

مرحله چهارم

بعد از اینکه شیر گرم شما آماده شد شیر را به مواد اضافه کرده و آن را پمپ کنید تا غلیظ شود. اکنون چای ماسالا آماده برای سرو می باشد. عزیزانی که فرنچ پرس ندارند می توانند شیر را همزمان به مواد در حال جوش اضافه کنند.

 
 

مرحله پنجم

تا دو دقیقه شیر بجوشد و از صافی رد کنید یا اینکه مواد را با همزن برقی مخلوط کنید تا مایه غلیظ شود. برای تهیه چای ماسالا با کیفیت بهتر است از چای ایرانی بدون عطر استفاده کنید.

 

منبع: پیج خوشمزه



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com